Previous Entry Share Next Entry
Трохи статистики з переліку пам'яток архітектури України національного значення.
rat
soul_cutter
Пролог.

  Як дехто вже знає, якійсь час тому я вирішив що кататись з метою, для мене, значно цікавіше ніж просто кататись дорогами на мотоциклі. Важливим моментом в будь якій мандрівці, для мене стало "куда" або "кудою" і тільки вже потім "коли" і "скільки".
  Першочергово я планував відвідати всі цікаві місця про які чув, чи буду чути, чи буду бачити по дорозі. Але перманентна лінь і здоровий глузд підказували, що більш детальне планування подорожей дозволить уникати масового повтору доріг у подорожах. Нема змісту валити тисячу кілометрів в один бік, щоб по поверненні дізнатись що поряд було ще щось цікаве і долати всю ту саму відстань знову. Тому ще взимку я став збирати всі POI (point of interest, англ - цікава точка, загальноприйнятий термін для позначення чогось корисного чи цікавого в цифровій картографії) і наносити їх на карту (фотку паперової карти я вже викладав весною).
  І чим більше я шукав інформацію про вже відомі мені точки, тим більше нових точок я знаходив. Починалось все з сайтів і блогів людей , що збирають таку інформацію про цікаві місця нашої країни, (наприклад castles.com.ua, http://haidamac.livejournal.com/ і багато ніших) А закінчилось офіційними переліками нерухомих пам'яток України. Особливо довелось зупинитись на переліку архітектурних пам'яток. Їх найбільше. Відповідно, відвідуючи їх, можна охопити справді всю країну.   Звісно архіологічні, історичні та особливо природні пам'ятки теж не хотілось би оминути, але далеко не всі вони сумісні з особливостями мототуризму. Тому до них або ще доберусь, або відвідаю по можливості і по дорозі. Кому цікаво переглянути ці переліки, то в досить зручній формі їх можна знайти на сайті http://www.oko.kiev.ua

Сухі цифри статистики.

3517 пунктів всього в переліку пам'яток архітектури України національного значення. Важко оцінити скільки це місць треба відвідати, тому що багато з них груповані. Наприклад, одна фортеця може бути записана як сама фортеця + кілька башт, мур, будівель записаних в переліку кожна окремо. Більшість дзвінийць і церков стоять парами.

2330 разів зустрічається скорочення "мур.", що означає мурована. Як показує практика далеко не всі такі скорочення відповідають дійсності. Буквально позавчора бачив дві цілісінько деревяних церкви позначених як муровані. Може це через бляху на даху?
778 разів зустрічається позначка "дер.", що означає дерев'яна.
22 рази йшлось про змішані будівлі тобто "зміш."

859 разів зустрічаються різні форми слова церква. Тут і надалі
зауважу, що це слово могло зустрічатись не обовязково в назві памятки
але й в її адресі. Крім того часом слова зустрічались в множині. Тому
не варто ці цифри сприймати як точну кількість об'єктів даного типу в
переліку.
433 дзвіниць
390 будинків
203 костела
180 корпусів
154 монастиря
122 собори
120 палаців
123 башт та веж
85 брама і воріт
85 келій
77 замків
74 хати
73 комплекси
70 садиб
69 мурів
66 парків
61 флігель
50 фортець
42 рази йшлось про руїни
26 госпіталів, шпиталів, лазаретів і лікарень всього в сумі
25 стайєнь
23 каплиць
23 укріплення
21 ринок
19 вітряків
18 музеїв
16 огорож
16 трапезних
14 дворів
13 печер
12 валів
12 фонтанів
по 11 разів згадали готелі, інститути, коморі та мости
по 10 гробниці, набережніб споруди
по 9 казарми та колегії
по 8 гiмназiї, млини та театри
по 7 колони, мечеті, ратуші, склади
по 6 галереї, кам'яниці, каретні, колодязі, поштові станції, ротонди, синагоги та просто стіни
по 5 арсенали, бастіони, гроти, зібрання, лазні, сходи, торговi ряди, хліви, школи, ямщицьки
по 4 альтанки, банки, бібліотеки, бурси, вокзали, капоніри, кенаси, криниці, павiльйони, стодоли, храми, цитаделі та шпихліри (що б це не означало)
по 3 ансамблі, аптеки, заїзди, ківорії, котельні, кухні, майстерні, манежі, пам'ятники, погреби, просфорні, резиденцiї, сади, скарбниці, сторожки, управи, училища
по 2 амбари, бiржи, будiвлі, годинники, гражди, дачи, доми, друкарні, зерносховища, катерининські милі, клуні, контори, корчми, крамниці, кузні, кургани, лаври, льохи, обсерваторії, палітурні, пивоваренні заводи (завжди казав що це мистецтво), рови та служби
ну і по 1 разу в перелік потрапили: амбулаторiя, аркада, аудиторія, бельведер, богадiльня, божниця, бурдей, винні погреби, вівтар, гамазей, гарем, городище, дендропарк, Дніпрогес, доменна піч, електростанція, житницi, земство, зимівник, казематна куртина, канцелярія, караван-сарай, кладовище, кліть, книгарня, колиба, консисторія, коптильня, лiцей, лавки, мавзолей, магістрат, майданчик, медресе, мнарет, община, овин, олійня, оранжерея, особняк, пiч, палата, пансіон, пастуша стая, підземний хід, підмурки, плац, повiтовi, поварня, пожежна команда, покої, поштамт, свічкарня, склеп, скульптура, слеварня, словолитня, сортiя, столярня, сукновальня, тік, трiумфальна арка, тупчак, університет, фабрика, фотографія, чур, шопа, штаб. Хух.

  Скільки мені з них вже довелось побачити? І скільки ще доведеться? Тут мені пощастило двічі. Перший раз пощастило з базовим містом, в якому я проживаю і з якого вирушаю в інші міста. Львів виносить з цього списку понад 700 точок.
Другий раз мені пощастило з регіоном. Абсолютна більшість цих точок засереджена в західних облатях україни, до яких належить і моє місто, тому всі вони в одно-дводенному досягненні від мене.
Я вже був в багатьох містах і містечках які містять в собі з десяток а то й пару сотень памтяок і більшість з них я вже бачив: Київ, Кам'янець-Подільский, Мукачево, Дубно, Одеса, Жовква, Белз, Луцьк, Керч, Феодосія тощо ...
Ну нехай з усього цього списку я не бачив 2500 памяток, це песимістичний прогноз. Процес підрахунку в процесі і більш точні цифри, я зможу сказати пізніше :) Хоча сподіваюсь цій цифрі доведеться весь час зменшуватись і її актуальність, а відповідно і необхідність, буде під сумнівом :)

Епілог.

Найдальші точки України в яких я був на даний момент це палац в Сокринцях на Чернігівщині, якщо брати північно-східний напрямок та фортеця Єні-Калє в передмісті Керчі в південному напрямку.

Ну і про формат в якому цим всім я може хотів би поділитись я ще думаю. Найпростіше викладати фотки, але пачки по пару сотень фоток, якце було весною, малоінформативні. Можливо весь фотоматеріал піде в чужі проекти, от вікіпедіа зараз збирає базу фоток пам'яток, чому б і ні. Все ж краще ніж валятимуться на компі чи пікасі. А можливо наважусь на свій сайт з зручною фото-карто-навігацією :)

  • 1
Спробуй slickpic.com для фотографий. А плани у тебе, як у Наполеона ;)

Ну він тільки до Москви дійшов, а я далі збираюсь. Сподіваюсь спалених міст не буде :))

З хостінгом в мене проблем нема. В мене із лінню проблеми та браком часу :) От в тебе до всіх фоток є якійсь супроводжуючий текст. Їх набагато цікавіше дивитись, принаймі можна прочитати що це і де це. А я це все відкладаю на потім, і в результаті або назбируєця маса фоток до яких зробити хоча б підписи займе занадто багато часу, або вже сам забуваю що там сфоткано :))

Єдине що завжди проставляю GPS координати, де фотка була зроблена. Або за допомогою GPS трекера, або по пам`яті. Тому можна зробити карту з фотографій. Наприклад гугл дає таку можливість подивитись карту. От щось в такому стилі.

Так, від ліні ні один хостінг не помагає))
Попробуй брати ноут с собою і в дорозі вечорами роби записи до фоток ;)

у Львові гарно. якраз на днях повернувся. Я шось і не подумав що ти там, наприклад.

Ну буває :) Якщо буде наступний раз - маячь обовязково.

ну це не скоро буде. але сподіваюсь, що буде : )

привіт :)
як людина, що немає чим зайнятися, можу допомогти тобі з підписами під фотками :)))
про вікі - було б дуже класно :)

Привіт! Дякую за пропозщицію допомоги, але що б сказати яку фотку як підписувати доведеться все те саме й зробити. Та я попідписую :) Просто час треба знайти. Зима, сподіваюсь, довгою буде :))

:) Сподіваюся тебе хоч на наступний приїзд побачити :)

А де у нас амбари?

Харківська область
Валківський р-н
2901     Амбар (мур.)     к.18 ст.     смт. Старий Мерчик
Золочівський р-н
2910     Амбар (мур.)     1823 р.     с.Малижине

Там багато тих самих назв різними мовами. Я так розумію бралась назва характерна для місцевості і часу.

А, там - можна

Дивно, що караван-сарай тільки один

І від того тільки кусок стіни залишився ...

А з іншого боку, уявляєш за двісті років готель Львів увійде у якійсь список спадщини Юнеско, через те що нікому не був потрібний і ніхто його не викуповував і не перебудовував ))

Мені більше подобається "Київ" (на початку Городоцької зліва)

Ну він має хоч якесь нашарування старини. А "Львів" тупо коробка ))

Ну, в Гізі також простий багатогранник :)

"я вирішив що кататись з метою, для мене, значно цікавіше ніж просто кататись дорогами на мотоциклі. "

На чём/на каком мотоцикле катаешься?
И как катаешься?

Сейчас у меня BMW F650GS Dakar. Отличный мот для проселочных и старых убитых дорог.
Но его не хватает на хороших дорогах.

После ремонта основных трасс к Евро-2012, захотелось поменять его или на большего гуся, или разбить на два мотоцикла - круизер или туррер для дальних поездок и легкое эндуро длягорода и местных поездок (горы рядом)

Как? Дома составляю маршрут по POI по карте дома, в зависимости от того сколько выходных и как далеко ехать. И потом по списку еду уже по GPS. Скоростной режим трасса 120, населенные пункты 80, если дорога плохая и обстановка позволяет (людей мало, обочина широкая) то 90-110 (мне лететь над ямами легче чем объезжать их)

Видимо, из-за возраста\старости я не совсем понЯл, зачем менять роскошный спорт-турист на что-то иное.. Имхо, эта 650-ая кубатура+марка моца+более-менее приличный внешний вид = хватит с головой на ближайшие пять-шесть лет.

Тем паче, что я планирую и езжу примерно так же по помойкам. :) И с той же целью - рассказать/показать людям о том, что и как, и где заброшено, порушено, забыто.. И точно так же - на трассе не выше 140, и по проселкам 60, и по обочине :) как получится..

"формат в якому цим всім я може хотів би поділитись я ще думаю. Найпростіше викладати фотки, але пачки по пару сотень фоток, якце було весною, малоінформативні. Можливо весь фотоматеріал піде в чужі проекти"
И через это "непростое решение" я уже прошел. Тоже для ся решал что и куда и как девать фотоматериалы/наработки с поездок. Хоть я и не фотограф. Не знаю, поможет ли мой вариант, но тем не менее напишу.
..
На компе чтобы валялись фото-материалы - оч глупо - они умрут тем или иным способом рано илди поздно. И в пикасо и прочие места (инет-альбомы) никто никогда не полезет - скучно и неинтересно.
Работать на чужие проекты - надоест скоро, если забесплатно (не тока о деньгах речь). Помочь-то можно (и википедии, и другим), но в том случае, если видишь, понимаешь результаты своего труда. А если тупо отдавать фото - надоест оч бытро.
Посему для ся решил писать в блог и делать кино. НЕ тупой скучный фотоотчет с галимым перечислением/показам тонны фотографий/точек, которые посетил, а с более-менее детальным описанием (например, цитированием википедии и прочих источников), дабы хоть как-то в меру своих сил поднимать культурный уровень электората/мациклистов. Свое отношение показать к фоографируемым объектам, а не тупо выложить пару сотен фоток. Тем паче, твой блог остается с тобой - на старости внукам покажешь, где дед бывал и по каким помойкам с фотоаппаратом таскался.. А могет, в книгу свою соберешь все рассказы/маршруты - все едино, будет видно, что не зря тыездил...
Да, скопируй свой отчет на два-три сайта кучи людей тя за идеал/образец/икону/доку/спеца будут тя считать и ждать продолжения твоих рассказов...
А может фильмец какой-умный для телевиденья забабацаешь..

Да, кино - хорошая идея :) Спасибо за ценные мысли.

>>Зачем менять спорт-турист на что-то иное ...
Ну у меня не спорт-турист. У меня эндурик, одноцилиндровый. Как следствие вибрации, мягкость, на асфальте излишняя (очень хлипкий и неуверенный в поворотах и на скорости), неудобная поза для езды целый день без перерыва (колени устают, на них большая нагрузка). Скорости не хватает не из-за адреналина, я не гонщик, а из-за чисто практических соображений. Пока езжу по соседним областям - хватает с головой. Но потом пойдут дальние поездки. Сейчас трасса через всю Украину с востока на запад в очень хорошем состоянии. И сделать ее всю за один день на крейсерской соорости +-150 не проблема. А с текущей техникой с небольшим баком и скорости до 120 на это уходит больше одного дня.
Вот буквально свеже впечатление - ездил в Крым с пасажиркой и тремя забитыми кофрами. Мотоцикл еле рулился. Свет, даже ближний, светил практически выше дороги. Из экономии времени, отпуск не резиновый все же, гнал почти на полный газ где позволяла дорога, с таким грузом это было 140 км/час. Для двигателя это оказалось сложной задачей. В результате масло потеть начало уже в Крыму, до дому доехал, но масло уже нормально текло (пятна на утро под мотоциклом). 80% дороги были очень хорошими, еще 10% вполне приемлимы.
Всего 3500 км туда назад и по самому Крыму. Повышеная проходимость мотоцикла пригодилась буквально на нескольких километрах, которые я бы приодолел и на обычном мотоцикле, просто медленее.

Вот отсюда и мысли о замене. Но я люблю свой мотоцикл, и если позволит бюджет то речь будет ити о расширении гаража а не замене :))

Да, я не профи и в мооциклах, о том, что у тя эндурик - даже не подумал. Гы! Для мя BMW - эт марка роскошных туристов, которые не стоит менять на что-то иное. Из того, что прочел - согасен, на эндуро на дальняк ездит тяжеловато, со всеми вытекающими.. Тогда согласен, - стоит подумать о расширении гаража...
Но тут есть иной нюанс.. - все интересное, ради чего садимся в седло, находится там, где мой круизер проходит с очень большим трудом.. Украина, согласен, накатана и раскатана и утрамбована - на голде можно ездить смотреть остатки крепостей в крыму. Даже на айпетри можно уже вскарабкаться на голде, шоб ласточкино гнездо сверху посмотреть.. И на Говерлу (не ошибся?)в Карпатах можно заехать нга саму вершину. Но вот выкатившись за пределы федералки в России, где нет дорог.. Вот тут становится интересно... Хотя, думаю, какая-нить роскошная ямаха-тенера или последняя версия КТМ (про БМВ скромно молчу, боюсь оглашать ценовую политику (а то сервер ЖЖ рухнет) на те модели, что мне нравятся). Так что баланс проходимости+прожорливость+толщина кошелька+грузоподьемность+эргономичность..

Мы как-то с друзьями шутили, что оптимальный вариант для мотопутешествий это Голда с прицепом, а на прицепе легкий эндуро :))

А Украина раскатана не везде. В Карпатах все же лучше на чем-то проходимом ездить. Особенно в период дождей и схода снега. К поселкам конечно дороги проложены, но там в основном глина и камни + лесовозы дорогу портят. Поэтому и цивилизация туда шло долго, соответсвенно и интересного там много осталось.

Но на трассе и в местах куда цивилизация дошла столетия назад, я завидую всем круизерам которых встречаю ))

"А Украина раскатана не везде. В Карпатах все же лучше на чем-то проходимом ездить. Особенно в период дождей и схода снега. К"
Вот как раз на эиту тему у мя появилась мысля иного плана: "А зачем на Украине эндуро?" Страна (не взирая на тысячелетний геноцид) довольно плотно заселена, потому дорог много, даже в карпатах. Почти явропа! Плотность населения высокая, - эндуро, как бы, и ни к чему. А те оставшиеся немногие "не цивилизованные" точки на карте даже интересней преодолеть на круизере.
Поэтому фраза "ивилизация туда шло долго, соответсвенно и интересного там много осталось." - заинтриговала. Если будет чо интересного, поставлю се в план на лето 14-го года.
Если чо будет в описании окрамя Шацких озер. Кстати, в Википедии, чо и пишу - не бери за основу сухую науку! - на тему Шацких озер ничего интересного нету. А вот мне, например, интересно, чем они так знамениты? Ну, красивы, согласен. А чо еще? Вот заради чего мне, например, от маршрута отклоняться на 200+200км=400км, шоб их посетить? Ну, базы отдыха на берегу - так по мне лучше бы, шоб их ваще не было! Берега заросшие камышом - повсеместно, не стоит ради них ехать на самый запад украины, имхо. Вот такими вот рассказиками, с описанием достопримечательностей и местных чудес и стоит для потомков "популяризировать" родную землю. Еще пример: Алтай это интересно? Для мя оч интересно. Но окрамя фото и фраз "там красиво" из более 30человек уже!! За полгода!! никто ничего путного, интересного рассказать не может!! Все стонут, как красиво, а когда касаемся истории, описания мест - никто ничего сказать не может. Приходится дезть в историю, самому по крупинкам выискивать инфу, описалово мест, чтобы через два года выложить интересный расказик про свое
путешествие.
Сори, за такое количество букв.

  • 1
?

Log in